Friday, October 29, 2010

Muzika i ništa

Postoji nekoliko sasvim zdravih navika koje treba naučiti upražnjavati rutinski, kao što se jutrom jede dobra, sočna jabuka ili kao što se popodnevom ili u dobrom društve s večeri uživa u osvežavajućem napitku (bilo koje vrste). Takve navike prihvatamo lako, brzo i neosetno i ne marimo za išta drugo osim za prijatnost koju nam priušte mnogim čulima.

Dobra stvar.

Ali ima navika koje treba steći i koje nam, na prvi pogled, niti doprinose zdravlju, niti čine užitak čulima. A - lekovite su. Zdrave. I - neophodne.

Ćutanje.
Slušanje.
Gledanje.
Razumevanje.
Deljenje.

Tim nas navikama retko uče, kao da se smatra da ćemo ih steći sami od sebe ili vremenom, uviđajući svu neophodnost i korist rutinskog sticanja i zadržavanja navike da sve i svakoga oko sebe, ćuteći, slušamo, gledamo, pokušamo da razumemo i da onda podelimo sa nekim sve što mislimo da smo razumeli.

Pa tako često srećemo ljude koji su odnegovali samo neku od navika ćutanja, slušanja, gledanja, razumevanja i deljenja i osetimo kako nam "nešto fali", a da ni sami ne znamo šta.
(Moja baba je na pitanje o nekome ili nečemu :"šta mu fali?", uvek glatko odgovarala sa čudesnom rečenicom :"ima sve što mu fali").

Kad pogledamo malo pomnije, ionako više vremena u životu provedemo BEZ onoga što nam nedostaje, odnosno u stanju da osećamo "da nam nešto FALi", nego što istinski imamo svest o tome ŠTA sve imamo.
Zato što malo, retko i nedovoljno - ćutimo, slušamo, gledamo, razumevamo, pa onda - delimo.
A sve nam je - na dohvat ruke:





Ćutati.





Slušati.





Gledati.




Razumeti.

I - ništa.

I sve to zajedno - nikad sasvim na javi i nikad sasvim u snu. Nešto kao "San i Java, Borneo i Celebes" (M.C.), nešto kao neprekidna i dvostruka istovremenost.

"...never sleeping, never wholly awake..."

ili čak "spavati, možda malo sanjati....". With only oneyegonedreaming.

Reči o W.S.

  • Jorge Luis Borges
    • "Historija dodaje da je prije ili poslije smrti došao do boga kome je rekao: Ja, koji sam uzalud bio toliko ljudi, hoću da budem samo jedan i ja.
    • Božiji glas, koji je dopirao iz nekog kovitlaca, odgovorio mu je: Ja takođe nisam; ja sam odsanjao svijet onako kako si ti odsanjao tvoja djela, moj Šekspire, a među oblicima moga sna nalaziš se i ti, koji si poput mene mnogi i niko." (Everything and Nothing)
Ima i ljudi koje prvo sanjate, a tek posle ih sretnete. I - obrnuto, naravno. To je najbolja navika koju treba steći i negovati, rutinski.

Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for

Epicurus

C.S. Lewis

You are never too old to set another goal or to dream a new dream.



Deljenje.

No comments: